


Merkevare
Regionalpark Haldenkanalen arbeider med merkevarebygging av Haldenkanalen og områdene rundt. Viktige strategiske arbeidsområder er å forankre merkevaren Haldenkanalen, bygge en samlende identitet basert på felles historie og aktiv informasjon, kommunikasjon og markedsføring.
Oppnådde resultater
-
Regionalparken har utviklet SOOTspelet som et viktig element i merkevarebyggingen, og overlater nå ansvar for videre drift og utvikling til lokale aktører
-
Haldenkanalen har fått god eksponering gjennom TV-overføringene av Ladies Tour of Norway og Allsang på Grensen
-
Regionalparken har lansert tanken om å etablere Haldenkanalen som et Verdensarv-område. På grunn av usikkerheten om Regionalparkens framtid og det langsiktige arbeid en verdensarvstatus ville kreve, er prosjektet lagt på is
-
Det er engasjert en medarbeider med spesialkompetanse innen merkevarebygging for å styrke dette arbeidet i samarbeid med Kanalselskapet
-
Det er tatt initiativ til en tv-serie om natur og kulturverdier i kanalen






