top of page

Merkevare

La vannveien føre deg gjennom idylliske innsjøer, imponerende sluseanlegg og vakkert kulturlandskap. Pust ut, slapp av og opplev kunst, kultur, historie og den flotte naturen sammen med oss!

Merkevare

Regionalpark Haldenkanalen arbeider med merkevarebygging av Haldenkanalen og områdene rundt. Viktige strategiske arbeidsområder er å forankre merkevaren Haldenkanalen, bygge en samlende identitet basert på felles historie og aktiv informasjon, kommunikasjon og markedsføring.

Barnens dampbåt web-2148.jpg

Noe av det vi jobber med

  • Etablering og drift av egen offisiell nettside for opplevelser i Haldenkanalen og områdene rundet www.visithaldenkanalen.no. Et unikt samarbeid som kobler sammen informasjon fra Visit Greater Oslo, Visit Indre Østfold, Destinasjon Halden og Visit Østfold.

  • Regionalparken har utviklet SOOTspelet som et viktig element i merkevarebyggingen, og overlater nå ansvar for videre drift og utvikling til lokale aktører.

  • Haldenkanalen har fått god eksponering gjennom TV-overføringene av Ladies Tour of Norway og Allsang på Grensen.

  • Regionalparken har lansert tanken om å etablere Haldenkanalen som et Verdensarv-område. På grunn av usikkerheten om Regionalparkens framtid og det langsiktige arbeid en verdensarvstatus ville kreve, er prosjektet lagt på is

  • Det er engasjert en medarbeider med spesialkompetanse innen merkevarebygging for å styrke dette arbeidet i samarbeid med Kanalselskapet.

  • Det er tatt initiativ til en tv-serie om natur og kulturverdier i kanalen.

 

Noen av våre prosjekter  - merkevare

bottom of page