Offisiell reiselivsportal for Haldenkanalen
Regionalpark Haldenkanalen arbeider med merkevarebygging av Haldenkanalen og områdene rundt. Viktige strategiske arbeidsområder er å forankre merkevaren Haldenkanalen, bygge en samlende identitet basert på felles historie og aktiv informasjon, kommunikasjon og markedsføring.
En viktig milepæl i arbeidet med merkevarebyggigen har vært etablering og drift av egen offisiell nettside for opplevelser i Haldenkanalen og områdene rundt. Prosjektet er unikt i sitt slag blant de Norske regionalparkene. Den offisielle reiseportalen for Haldenkanalen - www.visithaldenkanalen.no kobler sammen informasjon fra reiselivsplattformene til Visit Greater Oslo, Visit Indre Østfold, Destinasjon Halden og Visit Østfold og innhold som omhandler Haldenkanalen Regionalparks nedslagsområde (Aurskog-Høland, Marker, Aremark og Halden) hentes ut og vises som skreddersydd informasjon for besøkende til Haldenkanalen.
Nettsiden er en del av det gode samarbeidet på web i Visit Østfold og Visit Osloregion, og bidrar til å skape økt rekkevidde for reiselivsaktørene i Haldenkanalen. Gjennom samarbeidet blir innholdet distribuert til flere ulike kanaler, og gir aktørene i Haldenkanalen muligheten til å markedsføre seg mot et større publikum.
Noen nøkkeltall:
Den offisielle reiselivsportalen Visit Østfold, som Visit Haldenkanalen er en del av gjennom samarbeidet, hadde over 1,5 millioner sidevisninger i 2021.
Visit Haldenkanalen var den nest mest besøkte nettsiden i Visit Østfold samarbeidet i 2021, med 227 000 sidevisninger.
Forsiden på Visit Haldenkanalen var den mest besøkte enkeltsiden i hele Visit Østfold samarbeidet i 2021.
6 av de 10 mest leste sidene på Visit Haldenkanalen i 2021 handlet om båt og båttrafikk på kanalen