top of page

Gode resultater for sommerens digitale markedsføringskampanjer

I sommer har knutepunktene og slusestedene langs Haldenkanalen fått et ekstra løft ved hjelp av digitale markedsføringskampanjer gjennomført i regi av Haldenkanalen Regionalpark.



Sommerens markedsføringskampanje er gjennomført med gode resultater. Temaer for årets kampanjer har vært blant annet sykkel, padling, Haldenkanalen med egen fritidsbåt og overnatting. Totalt har kampanjene blitt eksponert over 1,3 millioner ganger, og har nådd litt i overkant av 300 000 mennesker i området Østlandet - i områdene rundt tidligere Akershus, Buskerud, Oppland, Oslo, Østfold, Telemark og Vestfold. Kampanjene har resultert i over 24 000 klikk inn til visithaldenkanalen.no, noe Haldenkanalen Regionalpark er godt tilfreds med.


Knutepunktene og slusestedene har fått litt ekstra oppmerksomhet i årets sommerkampanje, og dermed et ekstra løft. Det har blitt utarbeidet egne dedikerte kampanjer med fokus på aktiviteter og opplevelser på Skulerud, Ørje, Strømsfoss og Brekke med tilhørende landingssider på visithaldenkanalen.no.


Totalt har 73 000 ulike besøkende vært inne på visithaldenkanalen.no i løpet av perioden 1. mai - 31. august 2023. Noe som gjør visithaldenkanalen.no til den mest besøkte undersiden i Visit Østfold samarbeidet denne sommeren. Det er vi godt fornøyd med!








Sommerens 10 på topp

At båtturer i Haldenkanalen er veldig etterspurt er det ingen tvil om. Hele 6 av de 10 mest besøkte undersidene på visithaldenkanalen.no i sommer handler om båtturer:


  1. Velkommen til Haldenkanalen! - Offisiell reiseguide (forside)

  2. Båtturer i Haldenkanalen - Ruteturer - Charterturer

  3. Båtene i Haldenkanalen - MS Brekke

  4. Reisen på kanalen

  5. Rundcruise på Haldenkanalen med MS Brekke - Opplev Haldenkanalen

  6. Kart over Haldenkanalen

  7. Båtene i Haldenkanalen - DS Turisten - Ørje - Haldenkanalen

  8. Båtturer i Haldenkanalen

  9. Slusesteder og knutepunkter -Skulerud – Haldenkanalen

  10. The Halden Canal - great experiences in the Halden Canal



Aremark Naturligvis

Haldenkanalen Regionalpark har denne sommeren på oppdrag fra Aremark kommune bistått med å markedsføre tre ulike arrangementer i prosjektet "Aremark Naturligvis" digitalt:

  • Strømsfossdagene

  • The Nordic Permakultur festival på Bøensætre

  • Bygdedagen i Aremark

Det har blitt utarbeidet egne landingssider for arrangementene på Visit Plattformen, og annonsekampanjer med mål om klikk inn nevne landingssider har blitt kjørt gjennom Visit Haldenkanalens digitale kanaler.



Comments


bottom of page